760x380_8

Wiosenna głodówka i aktywność fizyczna po zimie

Głodówka i zwiększona aktywność fizyczna to wiosenne sposoby na pozbycie się z organizmu toksyn i nadmiaru tkanki tłuszczowej. Dlaczego najskuteczniejsze są głodówki przeprowadzane wiosną i jak ćwiczenia fizyczne wpływają na nasze samopoczucie?

Po zimowym bezruchu kondycja wielu z nas nie jest najlepsza, a do tego pewnie mamy do zrzucenia parę kilogramów. Jak odzyskać dobrą formę po zimie?

Pierwszym krokiem może być przeprowadzenie głodówki. Nie powinna ona trwać dłużej niż 5 dni (osoby chore w tej sprawie powinny bezwarunkowo skonsultować się z lekarzem). Głodówka to najprostszy i najtańszy sposób oczyszczania organizmu. W naturze to nie jest coś niezwykłego. Dzikie zwierzęta na wiosnę są chudsze i przygotowane na czekający je wzrost aktywności. Także ludzie, jeszcze nie tak dawno, byli zmuszeni do ograniczenia ilości spożywanego pokarmu lub nawet głodowania na przednówku. Taką możliwość współcześnie stwarza nam czas Wielkiego Postu. Nie bez przyczyny przypada on na wiosnę. Można organizm oczyszczać także przy pomocy różnych preparatów i innych metod, jednak głodówka jest najskuteczniejszym sposobem.

Dlaczego aktywność fizyczna jest tak ważna?

Drugim krokiem powinno być zwiększenie ilości ruchu. Warto przeznaczyć kilkanaście minut dziennie na spacer i to dosyć szybki, ze swobodnymi rękami – jest to ważne dla symetrycznej pracy kręgosłupa. Ruch znacznie poprawia sprawność, nie tylko fizyczną, ale i aktywność mózgu. Wprowadzanie systematycznych ćwiczeń do planu dnia odmładza nasze mózgi. Dzięki ćwiczeniom wytwarzają się nowe połączenia neuronowe, a my przeciwdziałamy efektom upływu lat. Aktywność fizyczna wpływa na wydzielanie hormonu szczęścia – endorfiny, hormonu wzrostu, który powoduje przyrost masy mięśniowej i, o czym wiadomo od niedawna, na odbudowę telomerów, czyli odmładzanie na poziomie genetycznym.

Osoby, które twierdzą, że ich bolą stawy i dlatego nie chodzą, szkodzą sobie jeszcze bardziej. Stawy bolą przeważnie z braku ruchu. Przykład: wielu z nas musi się rozchodzić po wstaniu z łóżka. Stawy potrzebują ruchu, żeby być zdrowe. A cywilizacja nam ten ruch zabrała. Praktycznie w każdym domu jest co najmniej jeden pilot do urządzenia, żeby człowiek nie musiał wstawać z krzesła, fotela, łóżka. Wszystko robią za nas urządzenia i dlatego musimy dla własnego zdrowia wprowadzić gimnastykę do harmonogramu dnia. Ludzie aktywni ruchowo mają mniejsze dolegliwości kręgosłupa, nawet jeśli mają medycznie stwierdzone dyskopatie czy zwyrodnienia. Oczywiście nie jest wskazany nadmierny wysiłek fizyczny, czy dźwiganie ciężarów, ale spacer, a szczególnie spacer z kijkami, który usprawnia praktycznie cały układ ruchu. Może brzmi to dziwnie, ale unikanie ruchu, szczególnie gdy coś boli, powoduje w przyszłości zwiększenie bólu. Wyjątkami są stany zapalne, ale w takim przypadku trzeba iść do lekarza.

A więc głodówka lub przynajmniej modyfikacja codziennego jadłospisu, odpowiednia ilość ruchu, spacery czy gimnastyka, a będziemy mogli w dobrej kondycji cieszyć się urokami wiosny.

admin